Press release by the Workers’ Party.

The Workers’ Party would like to thank all voters, members, friends, volunteers and supporters who have directly and indirectly helped us in our journey towards a First World Parliament in GE 2011!

Thank you, the voters of Aljunied GRC and Hougang SMC for giving us your support to vote our candidates into the 12th Parliament of the Republic of Singapore.

Thank you, the voters of East Coast GRC, Nee Soon GRC, Moulmein-Kallang GRC, Joo Chiat SMC, Punggol East SMC, and Sengkang West SMC for your support during GE 2011.

Thank you, members of the Workers’ Party for your selfless sacrifice, dedication and valued contribution all these years leading up to this historic moment.

Thank you, all citizens and netizens of Singapore who have come to support us during our 8 rallies during GE 2011 in person and in cyberspace.

Let us continue to strive together, as all citizens of Singapore, towards a First World Parliament.

The Workers’ Party
9 May 2011

 

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

CCTV cameras installed inside police station toilet help catch tap thief

It was reported in the media today that a man who stole…

泰王:违宪反传统 公主角逐首相职或受阻

泰国国王哇集拉隆功(Maha Vajiralongkorn)指乌汶叻公主(Princess Ubolratana)参选首相之举“不恰当”且违宪、违反皇室传统。 在泰公主於2月8日早上宣布竞选首相职位后,泰王发出皇室声明,指公主的候选资格违反了宪法和皇室传统,所有皇室成员都不适合参政。 根据彭博新闻网指出,泰国国王表示, “泰国君主制是将凝聚民心的中心点。君王和皇室成员地位应该超越政治。” 这显示了高级皇室成员之间存在着前所未有的分歧,或加剧东南亚第二大经济体的政治紧张局势。 泰爱国党暂不做回应 对此,泰国爱国党表示暂时不作回应。 身为影星的乌汶叻公主,在其拥有10万追随者的社媒Instagram帐号感谢泰国人民的支持,“我很高兴有机会为国家带来光荣。”她日前也在该账号指出已放弃了王室头衔,会像平民一样生活。“我接受泰爱国党提名我竞选首相,以显示在宪法下我的权利和自由并没有任何特权是高于其他泰国公民的。” 67岁的乌汶叻公主是泰王哇集拉隆功的大姐。早前她宣布将代表泰爱国党,和泰国现任首相巴育在来临的泰国大选一较高低。 带给巴育助力…

AWARE称防犯罪海报为罪行“标价”欠妥 警:旨在强化震慑信息

相信有坐地铁的读者,不难注意到近期多了些防范罪案的新海报吧?一些反性骚扰海报,显示犯罪者在未经同意下抚摸女性,写着“2年监禁:不值得”。 冀重新审视对性暴力的界定 不过,妇女行动及研究协会(AWARE)对上述海报颇有微言。该协会在上周四发文,反驳将罪行“标价”的意义,认为海报没有考虑到受害人承受的痛苦,并将性暴力并非以标价来判定,视为不妥当。 “为什么我们必须在性暴力上“标价”,并判断它的价值?是否判刑一年,就显得比较“值得“?还是六个月?这对造成伤害的人又值多少?我们迫切需要改变对性暴力的讨论与界定。” 对此,警方也作出回应,该海报是连同全国罪案防范理事会,以及新加坡理工学院制作的,其罪行如盗窃或不诚实盗用也被列入其中。 警方续指海报所针对的对象是潜在犯罪者,如无法自我约束的犯罪者,透过视觉化的效果,强调犯罪行为的处置,试图发出强而有力的震慑信息给他们,并指AWARE不了解海报设计的意义,而且还表明AWARE的建议无法对这类犯罪者产生任何阻赫作用。 此外,警方也了解受害者在经历伤害后的痛苦,因此才会想要透过视觉化的效果,强化犯罪者的意识,阻止性暴力行为。 警方称遗憾AWARE未曾与他们有任何的接触,了解警方的观点,就公开批判。 全国罪案防范理事会则认为,在海报上列出干案者面对的刑罚,更能突出防范罪案的信息。在防范罪案方面,理事会寻求的是实际和有效的方案。