Dear readers,

The General Elections is finally underway.

Here at The Online Citizen, we are committed to bringing you the latest updates and exclusives on the election hustings.

However, you may have noticed that the website has become a little bit slower in the past few days. This is because we have hit a record high of 50,000 unique hits a day!

As such, those who want their news fast may be frustrated that you may not be able to access our website at certain times of the day. Hence we recommend that for the latest TOC updates, you can go to our mirror site first. It is at ge2011theonlinecitizen.wordpress.com.

You can also follow updates from other news sources at our Facebook page.

Finally, we’d like to take this opportunity to thank you all for your support in making The Online Citizen one of the most important socio-political blog in Singapore.

 

 

 

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

Acknowledging public confidence hurt by recent incidents, PM Lee urges public to support Khaw Boon Wan and his team

Speaking at the People’s Action Party (PAP) convention held on Sunday (19 Nov)…

官委议员王丽婷吁政府重视年轻人心声 重新省思“维权”意义

日前,官委议员特斯拉(Walter Theseira)针对耶鲁-国大学院取消《异议与抵抗》课程一事,表示认为保护学子们免受敌对意识形态影响固然重要,但也不应限制他们的思想。 对此,官委议员王丽婷(Anthea Ong)也在本月7日的国会致词时强调,政府应该重新省思“倡导、维权以及异议”的关联,学习捍卫良好理念。 王丽婷认为,不能仅凭维权人士的言论,就将他们定义为“招惹是非的人”,也不要将“侮辱”与“评论”混为一谈。 “为此,任何新加坡人包括维权、评论、异议人士、作家、知识分子到普通老百姓,他们都会透过不同的方式为新加坡作出贡献,也逐渐形成重要且另类影响国家的因素”,她表示。 王丽婷也指出,虽然改变对“异议“的观点及审查政策是重要的,但仅仅转变观点是不够的,要想要民众一同参与公民政策咨询,并提供有用意见,首先必须先确保他们必须通过不同管道获得多方信息与数据,经过比较后,提出客观的观点。 其中,应立法确保民众能够有效地核实所得信息,同时也加强民众对政府机构的信任。 另外,王丽婷也指出适当的公民教育,能协助民众分析复杂多元的信息,并确保他们能够获得充分地解释,以此鼓励更多民众能够有效参与公共课题的讨论。她认为应该予以评论适当的空间发酵,而且承认评论的价值与对社会的重要性。 她表示,“目前第四代领导人应该将目标定在提高公民素养。如果遇上不爱批评的人民,或是不拥护批评的人民,国家可能会停滞不前。“ 此外,针对副总理王瑞杰表示,将积极塑造空间,让年轻人参与各项政策讨论,王丽婷也质问,以目前的政治格局,是否真的能够实现上述目标? 她指出,她曾和许多新加坡年轻人讨论到相关问题,大部分均表示对目前有限的发声空间,无形中,让他们陷入恐惧、监视与胁迫的感觉。…

过去14天到东盟国家、瑞士、英、日等地 明起需遵守居家通知

根据卫生部文告,从明日(16日)起,过去14天曾去过东盟(ASEAN)国家、瑞士、英国、日本等地的旅客、本地居民和长期准证持有者,都需要遵守14天的居家通知(Stay-Home Notice)。 再者,即便未呈现症状,上述人士仍需接受检测、申报他们履行居家通知的住所(如酒店或亲友住家等)。 全球135个国家已有超过15万人确诊武汉冠状病毒(COVID-19),且病例仍在增长中。再者,仅仅过去三天,本地就增加25新病例,近七成属入境病例,其中九成都是本地公民、永久居民或长期准证持有者。 有鉴于此,跨部门工作小组决定采取上述附加边境措施。至于那些来自东盟国家的短期访客在出行前,也需向新加坡海外使团提交健康资料、启程前需获得我国卫生部批准、在关卡获得移民与关卡局批准方能入境。 新马陆、海路入境不受影响 不过,国家发展部长黄循财表示,以上措施不会针对每日从海路或陆路出入境的我国或马国人士。“这是有鉴于两国由很高程度的相互依赖关系,因此需单独作出考量,双方官员正通过两国的疫情对策小组商讨,另作安排。”