The following is an article from blog Crickey posted on 7 February 2011.

Source: thailand-travelonline.com


How long will it be before someone demands forensic financial proof that Jetstar Asia is a majority Singaporean owned flag carrier?

This is the topic that no-one in Singapore, not even Singapore Airlines controlled Tiger Airways, seems prepared to raise in public?

The belated announcement of a tiny profit by what Qantas always has no hesitation in describing as an important part of its  offshore expansion plans steers clear of issues of control and equity.

On paper, Jetstar Asia is majority owned by the Choo Tek Wong but almost all the capital required in the restructuring of the airline’s ownership in 2009 came from Qantas.  This is not a criticism of the deal, but it is important to ask what would have happened if Singapore Airlines for example were to give me 99.9 per cent of the money needed as a suddenly incredibly wealthy Australian national to purchase 51 per cent or more of Qantas so that it could in effect take control of the carrier.

To read on, click here.

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

Netizens remain sceptical over Government’s clarification that CECA doesn’t allow Indian nationals to become citizens of Singapore

The controversial India-Singapore Comprehensive Economic Cooperation Agreement (CECA) has once again received…

Singapore custom arrested duo allegedly dealing with duty-unpaid cigarettes

Singapore Customs (SC) issued a press release which announced the arresting of…

代替察玛兰尊 东姑麦文任马国首位女大法官

马来西亚首相署办公室于5月2日公布,委任东姑麦文成为马国首位联邦法院首席女大法官。 首相署办公室昨日发文告指出,马国国家元首接获首相的劝告,并咨询马来统治者理事会后,御准委任东姑麦文出任联邦法院首席大法官一职,委任即日起生效。 东姑麦文受委取代在4月12日退休的前任大法官察玛兰尊。 惟东姑麦文的宣誓就职仪式还未定,有待国家元首择定日期后,在国家王宫进行。 东姑麦文于2006年出任司法专员,过后受委为高庭法官。她在2013年耀升成为上诉庭法官,并在三年后的2016年11月受封 “拿督” 勋衔。 去年11月26日,她正式受委为联邦法院法官,就任半年后的今年5月,正式成为联邦法院首席女大法官。 总检署对东姑麦文能力有信心 总检察长汤米托马斯祝贺东姑麦文成为联邦法院大法官,并对她的能力表示有信心。 他表示,东姑麦文的就任,打破了妇女在司法领域的局限,也让马国朝共和联邦民主成熟国再迈进一步。 他指出总检察署相信东姑麦文的领导能力,能够促进司法的独立性,并且能够善用其数年的任期,推行有必要的改革。…

公民齐聚发声 关注《防假消息法》对公民社会影响

一群志同道合的公民,在今日下午3时许齐聚芳林公园,对政府即将推行的《防止网络假消息及网络操纵》法案,表达他们的关注,活动获得不俗相应,圆满成功。 上述活动是由本社、公民组织:功能八号氏族会、社区行动网络(CAN)和“尊严”(MARUAH)联合召集主办。由关汝经主持此次聚会。 活跃社运分子、也是功能八号成员的陈慧娴,还是四个孙子阿嬷的到地新加坡人。她认为,公民必须对防假消息法表达立场,要让公民和政府之间建立信任感,就应把草案撤除。 她在以中文致词时,以“狼来了”和“三只小猪”的故事,揶揄政府辩称新加坡人发表的不可信,所以要推行该法,大喊“狼来了”。 至于三只小猪中,用砖墙建的小屋屹立不倒,如同政府必须信赖人民、有信任感,才可以建设稳健、平等的国家社会。 时评人梁实轩质疑政府究竟在惧怕什么?他指的是政府在组屋、退休年龄、医疗健保和失业率问题上,还有很多该回答的疑问。 例如人民要动用近半的公积金储备买公共组屋,但是到最后组屋屋契到期房价将归零;同时直到近年才告知组屋价格也纳入土地价格因素。 至于学者、《自我审查:新加坡耻辱》的作者高梅兹则直言,根据他走访东南亚其他国家的经验,推行防假消息法等审查法令的国家,只会造成虚伪的选举。 要推行防假消息法,政府通常会提出理由:在多元社会需维护社会和谐、担忧政府信任遭影响、还有外国势力的影响。他提出通常是为了对付三种情况:对付小道消息、预防多元社会内的不良情绪、还有保护当权者和朋党。 但高梅兹也警告,防假消息法带来的深远影响远超过自我审查,甚至会影响媒体、个人、公民社会的言论自由都会被拖累,特别是独立网络媒体。一些政府是假新闻制造者,可以拿法律来对付异议分子,但自己则不受法律审断。 政治工作者毕博渊则提醒,防假消息法其中的C61条文,还可以赋予当权者,豁免特定人士受该法制裁。 对比早期人民对行动党领袖的信任,再对比如今就可知差别,如今更多是花言巧语。而他提到,在印尼是人民自己组织打击网络假新闻,而马来西亚还打算废除掉防假新闻法。…