A handful of volunteers want to stop the population boom in the Changi Village area (near Blks 9-13 Loyang Avenue) due to a surge in cats being abandoned and dumped there recently. The caregivers who live there are appealing for help as their funds have run dry from sterilising, feeding and caring for the existing community cats, and dealing with the new additions. Thus, to assist in raising the additional funds needed by the volunteers, Hair Zoom Studio is running a fundraising promotion of its services.

Promotion Period: 10 – 18 April from 12:30 to 6 pm daily (except Tuesday)

Venue: Hair Zoom Studio @ Blk 825 Tampines Street 81 #01-68
(the entrance is at the back of the block, facing the carpark)

For questions on the sterilisation drive or hairstyling services, please contact the studio on their Facebook fan page or contact the hairstylist, Edmund, directly at 9753 1346.

_____________________________________________

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

杨莉明立志助失业者回岗位 首先她得正视职场歧视问题

人力部长杨莉明,周三(20日)在脸书上重申,政府的首要任务是保住国人饭碗,帮助失业新加坡人回到工作岗位上。 她表示,“为了实现目标,我们正协助雇主,提供他们强而有力的支持,让他们发展成为新加坡的中流砥柱。” 与此同时,她也呼吁,雇主在接受政府的援助时必须发挥其作用,确保公平雇佣。该建议也获得新加坡工商联合总会、四个商会与商团的响应,并表示将会“循序渐进”实施方案,确保达到公平聘雇原则。 有改善意愿 惟歧视聘雇从未停止 理想虽然很丰满,但现实却也很“骨感”,对新加坡人而言,职场上歧视聘雇却未曾停止过。 举个例子,去年10月,《海峡时报》发表一篇专题,探讨究竟劳资政三方公平与良好雇佣联盟(TAFEP)如何处理一些雇主的不公平雇佣情况,其中一例就出现“内定”的情况。 据报道指出,一家金融保险公司被该公司的人事经理曝出,在招聘前就预选了一名外国人士到本地公司担任管理职务。 然而,经调查后发现,该公司依旧按照公平考量框架规定,在全国职业库(Jobs Bank)刊登了14天的招聘广告,但是在招聘广告“到期”之前,就已和“内定”的外国籍人士人选,签订雇佣合约。 值得关注是,”内定“人才是该公司位于伦敦办公室的英国籍人士,且他的工作经验和学历,根本不符合广告上所列明的需求! 进一步调查后发现,招聘广告获得了超过60份申请,其中有28人士都符合资格,却未有任何申请人士被邀请面试。…

Singapore = Global Torture Hub

Oliver Fricker has been sentenced to 5 months in jail and 3…

Youth leaders from S’pore & Malaysia condemn attacks on Malaysian churches

Parties urge all sides to exercise restraint. Wong Chun Han.

律师拉维为迪哥达刑事诽谤 申请交高庭审理

因为一篇刊载在《网络公民》的文章,在去年12月被控刑事诽谤的35岁男子迪哥达(Daniel de Costa),早前针对其指控作出宪法挑战(constitutional challenge)。不过两周前法庭驳回了他的申请。 针对法庭判决,拉维已在昨日(11日)申请,要求将迪哥达的刑事诽谤案交给高庭审理,并探讨对迪哥达的起诉,是否抵触新加坡宪法第12条。 迪哥达在去年12月12日,在刑事法典第499条文,以及第500条文下被提控。他被指控在2018年9月4日,电邮了含诽谤内阁成员内容的文章到《网络公民》。其中提及“高层腐败”(corruption at the highest echelons)。 在刑事法典第500条文下阐明,任何涉及诽谤他人者,一旦罪名成立,可能面对最高两年监禁或罚款,或两者兼施。 在此次的申诉,律师拉维提及即便总理弟妹李显扬和李玮玲,都曾对总理以及其内阁,作出相似乃至更严重的指控。…