From The Guardian:

Michael Jackson, the American pop legend, died of a heart attack in a Los Angeles hospital last night, just weeks before he hoped to resurrect his four-decade long career with a series of sold-out shows in London.

Jackson was taken to the University of California at Los Angeles medical centre last night, and paramedics administered cardiopulmonary resuscitation in the ambulance. He did not regain consciousness and was reported dead about three hours later.

Earlier his father, Joe Jackson, had told the TMZ.com website: “He is not doing well.”

The site reported that a 911 call came in to emergency services at 12.21pm local time from his Holmby Hills home in Los Angeles. Once at the hospital, staff tried to resuscitate him but Jackson did not respond, the website said.

The website said his sister, La Toya, was seen running into the hospital sobbing.

Read the rest of the report here.

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

Singapore Contractors Association appeals to government that they cannot afford to bear the cost of testing migrant workers

Employers should not bear the cost of COVID-19 swab tests for migrant…

王瑞杰要促进年轻人工作生活平衡 网民:只是梦幻理论

“政府不久将会推出一系列对话,以帮助年轻的父母们在工作和生活上取得平衡。”副总理兼财政部长王瑞杰表示,这是之前推介各种其他措施的额外措施,比如2013年推出的陪产假,允许父亲们拥有更多时间陪伴他们的孩子。 王瑞杰出席6月16日,由非营利组织“好爸爸中心”(Centre for Fathering)旗下“终身为父”(Dads for Life)运动,以及新传媒联合举办的父亲节嘉年华Dad’s Day Out上,发表以上谈话。他也透露,有关的系列谈话将由人力部长杨莉明负责。 “一个家庭最大的困难之一,就是学着如何平衡工作和与孩子共度的时光。我和妻子之前工作,也为这项事情挣扎过……雇主也应该考虑,如何为全部父母们创造更好地工作和生活和谐的工作环境。” 网友盼制定可行方案 另一方面,人力部长杨莉明周日在其脸书上说道“在任何地方,父亲是否有权享有陪产假,对工作场所和文化规范而言是非常重要的。在很多工作与生活和谐相关的问题上,我对彼此行为塑造的期望比政策来得强。这就是为什么我认为这个话题值得和需要我们集思并付诸行动。” 她说道,“身为个人,我们必须做出什么选择,才能取得更好的工作和生活和谐?作为整个社会,我们应该如何更好地相互支持彼此,以取得工作、个人和家庭的平衡?”…

为医罹癌妻丈夫申请转移公积金存款遭拒 人权律师批形同“剥夺他人生存权”

2016年12月,47岁的印裔妇女莎若吉妮,被诊断患有卵巢癌,他们一家为此饱受煎熬,财务状况也陷困顿。 丈夫苏利亚希望能治好妻子的病,向中央公积金局申请,将自己的普通和特别户头存款,转移到妻子的保健储蓄(medisave)户头,好让妻子能继续抗癌。 但是,公积金局拒绝了苏利亚的要求。 莎若吉妮表示,当她得知自己罹患癌症的噩耗,感到很绝望,但她有活下去的意愿,也感谢家人们一路扶持。她的癌症是侵略性的,她必须经历数次的化疗,但即便这样癌细胞近期还是复发了。 妻子已用光公积金积蓄 为了治病和住院,如今她已没有多少公积金积蓄,而且如今已动用丈夫的保健储蓄,已经没有多余的钱来应付医疗开销。 莎若吉妮是在私人医院接受治疗。“此前曾前往国立大学医院征询第二意见,但是后者只是建议:尽量带你妻子到能让她感到开心的地方,也意即他们没有把握医好我。” 她说别无选择下,她只能回到伊丽莎白私人医院就诊,她强调她不是为了奢侈享受,而是该医院至少尽力确保她能活下去。 丈夫苏利亚在接受采访时表示,公积金局不赞同让他提取普通和特别户头的存款,作为治疗妻子的医疗费用。 “即便我告诉他们,我的保健储蓄已经用光了,但他们有条例需遵守,仍不同意我使用上述户头存款。” “我的妻子在受苦,我留着存款何用?” “当我的妻子在受苦,那我留着存款又有何用?我的妻子就是我的一切。”…

Lee Kuan Yew medallion range to mark his 5th death anniversary “temporarily suspended” by Singapore Mint

Just hours after launching a series of medallions and busts dedicated to…