Extracts from The Straits Times:

CHANGES to Singapore’s political system are in the works and on Sunday, Senior Minister Goh Chok Tong spelt out three principles that will guide these amendments.

‘First, they must be fair to all contesting political parties. That means changes must not be biased in favour of one party or the other.

‘Second, they must end up, after the election, with a strong, effective Government. That means you do not want to have a system, which ends up with a weak, hung Parliament, and then you have a coalition Government. That is politically unstable for Singapore.

‘And third, they must facilitate representation of diverse views in Parliament, including views of opposition parties.’

Read the full report here.

 

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

“Substantial windfall” claim not true: Dinesh Raman’s mother

The mother of Dinesh Raman Chinnaiah says she did not indicate an amount as compensation from the government for the death of her son, contrary to what the Ministry of Home Affairs (MHA) said in its latest statement on 13 September.

印尼也失守! 总统佐科维亲自证实两起确诊病例

从武汉冠状病毒(COVID-19)爆发至今,一直都未传出有人感染的印尼,今日(2日)经该国总统佐科维亲自证实,该国出现首两起确诊病例。 根据《雅加达邮报》报导,两名当地人,64岁和31岁的印尼母女,曾与一名日本游客有近接触,该名日籍人士到过印尼,在上月27日,在马来西亚确诊。 佐科维表示,当局在得知有关日籍人士确诊后,便立即追踪曾与病患杰出人士,并证实有两人经测试对武汉冠病呈阳性反应。 不过,佐科维也表示,印尼方面有上百家医院都有具良好隔离标准的隔离病房,器材也符合国际标准。 而该国卫生部长普特兰托表示,有关妇女住在西爪哇的德波(Depok),目前已在雅加达的 Sulianti Saroso传染病医院接受治疗。 此前印尼一直未传出确诊病例,令各国人士质疑其检测程序,不过该国卫生部长还强调该国的病毒检测程序没有问题,国内没有确诊病例,都是“上苍的护佑”。

已探讨落实因素、替代方案 马国今年料废除煽动法

马来西亚政府预料在今年废除饱受当地维权组织挞伐的《1948年煽动法令》。 掌管法律事务的马国首相署部长拿督刘伟强在上周五出席希望联盟执政一周年,接受媒体访问时,如是指出。 他说,政府已经在内阁会议中议决,于今年内废除该法令,目前已经探讨需要加以落实的数项因素,并且取代该法令的新方式。 他指出,基于有关法令隶属内政部的管辖范围,所以也有该部门负责废除和设立替代方案的事项。 因此,他将会和其他的首相署部长,即掌管国民团结和社会和谐事务的华达慕迪、掌管宗教事务的拿督斯里姆加希博士,和通讯及多媒体部长哥宾星一起探讨新方案。 他指出,拟定新方案的内容,也包括了可能将诽谤或侮辱王室和政府领导人的公共秩序者,纳入刑事法典处理等。但是,他补充说,会确保国人继续享有言论自由。 “我们要确保,并不一定是所有的言论并不一定是所有的言论都构成煽动,因为我们要确保特定的言论可享有一些的自由……但我们不是在允许所有人恣意的诽谤我们的君主和领袖。” 他也表示,希盟政府其实不介意人民批评,因为对政府提出具建设性的批评是好事,让政府可以以此前进和发展。 刘伟强随后表示,政府也正在探讨推出反缠扰的相关法律,因为他们发现类似行为已经逐渐形成一种趋势。 他还补充道,政府已经成立检讨1963年马来西亚协议的特别内各委员会,并将于下个月和7月提出完整报告。

Sun Xueling invites S’poreans to “get active” and learn self-defence techniques at home

Feeling bored because of working from home and there’s nothing much to…