Breaking News: Parliament calls for NMP nominations. Mr Siew Kum Hong intends to reapply.

The Online Citizen extends a warm welcome to our new members and writers.

Kenneth Jeyaretnam. Kenneth has nearly twenty years of arbitrage trading experience across Europe and Asia. He will be sharing his knowledge and expertise on financial matters, among other issues, with our readers.

Jonathan Koh is a student at the School of Social Sciences and Lee Kong Chian School of Business 2007, Singapore Management University.

Khairulanwar Zaini, 21, has just completed his National Service and is awaiting entry to the National University of Singapore.

Rajiv Chaudhry is a self-employed. He is concerned about where S’pore is headed and hopes to share his views with Singaporeans.

Ishardi Jamil is presently a student at Republic Polytechnic doing a diploma course in Business Computing.

*If you would like to join our team, please drop us an email at: [email protected] .

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

怒骂快餐店职员面三控状 妇女拒认罪要求自辩

疑不甘久等,而在快餐店前怒骂职员“全家去死”并吐口水的妇女,今早(6月10日)在庭上面控时表示不认罪,要求自行辩护。 日前曾报导一名妇女,在实龙岗NEX购物中心内的快餐店,疑因不满服务而向该店女职员破口大骂,甚至还朝对方吐了两次口水才离开。期间,妇女将口罩拖至下巴处,并没有遮住口鼻。 警方随后也在隔日到事发地点进行调查和跟进工作,并向受影响女职员录取口供。 而妇女怒骂女职员的过程,当时也被录制下来后上传到社交媒体上,引起网民热议。 宏茂桥警察分局警员也在调查的两天后,确认妇女的身份,并将她逮捕归案。 被告林思婷(译音)今日在庭上面对三项控状,即违反2019冠状病毒临时措施、刑事暴力以及防止骚扰法令。 被告今早单独出庭聆审,没有任何代表律师。而在听到控状后,她表示不认罪,且将亲自抗辩,没打算聘请律师。案件被将于7月1日进行审前会议。

【冠状病毒19】7月19日新增257确诊 八社区病例

根据卫生部文告,截至本月19日中午12时,本地新增257冠病19确诊,其中多达八例社区病例,有两名公民或永久居民确诊病患。 本地累计确诊病例已增至4万7710例,另有五例入境病例。 新增确诊大多是住宿舍客工。入境病例在抵新后已遵守居家通知。  

JTC CEO Tan Boon Khai involved in making boundary changes in 2015 and 2020 GEs

It was reported that JTC Corporation CEO Tan Boon Khai has acknowledged…

【2020财政预算案】政府拨款83亿元 推动企业转型及发展

政府表示将推动转型及发展(Transformation and Growth)策略,并在未来三年内拨款83亿元,推动企业转型及发展。 财政部长王瑞杰表示,为了能够扩大我国的经济版图,同时通过未来经济理事会,和行业转型蓝图,他将在今年度的财政预算案声明中推出推动转型及发展,其中包括三重点:加强合作、深化企业能力、以及发展国人的能力。 此外,政府也会推出不同的措施包括商会及商团高管计划(Executive-in-Residence programme)、邻里商店翻新计划(Heartland Enterprise Upgrading)等,以强化整体行业的能力 政府将加强对商团和总商会的援助。企业发展局将试行驻商会及商团高管计划(Executive-in-Residence programme),资助超过10个不同领域的商团和总商会聘请经验丰富的执行人员,并为他们提供专业咨询。 同时,政府也会透过新设立的GoBusiness网站、扩大中小企业数码化计划,以及提升后的市场进入协助计划等,协助企业采纳新科技和进军新市场。 为了鼓励企业进一步转型,政府也将推出企业转型配套,通过企业转型领袖培训计划,为具潜力的中小企业商业领袖提供培训。