With special thanks to Malaysiakini.com:

S Pathmawathy

The Shah Alam High Court today acquitted political analyst Abdul Razak Baginda of abetting the alleged murder of Mongolian national Altantuya Shaariibuu.

Justice Mohd Zaki Md Yasin ruled that the prosecution failed to prove a prima facie case against Abdul Razak.

The court however ordered Chief Inspector Azilah Hadri, 32 and Corporal Sirul Azha Umar, 37, who are members of the Special Action Force (UTK), to enter their defence to the charge of murder.

Both decided to testify under oath. They will be taking the stand on Nov 10.

The prosecution is expected to file an appeal against Abdul Razak’s acquittal.

Altantuya was allegedly shot before her body was blown up with explosives two years ago.

Azilah and Sirul are jointly charged with murdering Altantuya, 28, at a location between Lot 12843 and Lot 16735 in Mukim Bukit Raja, Selangor between 10am on Oct 19, 2006 and 1am the following day.

Abdul Razak Baginda, 47, was charged with abetting them. He is a known confidante of Deputy Prime Minister Najib Abdul Razak, having worked on government arms procurement projects while the latter was defence minister.

The prosecution closed its case against the trio on June 23 after 151 days of testimony from 84 witnesses.

An elated Abdul Razak left the court with his wife and daughter at about 10.10am.

Refusing to address the journalists who cornered him, Abdul Razak merely said: “I just want to go home”.
———-

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

国庆献词承诺打造负担得起生活 遭网民批与社会脱节

在今年国庆日,总理李显龙于兀兰海军部村庄,致国庆献词。根据8频道新闻报导,李总理以英语发表演说,表示国家经济成长维持在3至3.5巴仙,政府也一直致力优化住房、医疗保健和教育等重要政策,提升国人生活素质,加强社会安全网和强化社会凝聚力。 “每年8月9日,我们都会庆祝新加坡取得的成就,并誓愿团结一致。从独立到现今,53年新加坡克服万难,取得成功。” 他说,新加坡充满活力、繁荣昌盛,经济稳步成长、生产力提高,国人收入也有所增加,比世界许多国家来得好。 不过,李显龙指出,国际局势充满变数,例如世界两大经济体贸易关系恶化,将影响我国经济成长;朝鲜半岛局势、无核化也有许多待克服挑战。 他也提及,新加坡作为亚细安轮值主席国,将继续加深与他国包括马来西亚和印尼的合作。马国在5月大选产生新政府,两国将在互惠互利、互相尊重的基础上,和马国维持良好关系。 李显龙说,兀兰海军部村庄乃是创新组屋区,是为特别乐龄人士涉及,这里许多设施包括超市、医疗中心、社区花园、托儿所和熟食中心,这里的组屋都安装了扶手和防滑砖设备,让乐龄人士住得安心。 描绘幸福晚年生活 他尝试描绘当地居民的生活:这里当了祖父母的年长者,孩子就住在附近,孙子每天早上由父母送到这里的托儿所,再由祖父母接他们回家。 “老人家可以和朋友们一起打打太极拳、到社区花园种种花,到医疗中心做定期检查。祖父母带着放学后的孙子到熟食中心用餐、到游乐场玩耍。”如果下雨,孩子能到又该社区广场玩乐获上楼到祖父母家午睡。傍晚家长下班后,到附近平价超市(Fairprice)购物,再到父母家用餐。 李显龙说,在海军部村庄,教育、 医疗保健和住屋政策相辅相成,为居民提供完善服务。有设施良好的托儿所;医疗中心提供优质和负担得起医疗服务。 “为了缓解国人对医药费的担忧,我们推出终身健保计划(MediShield…

Lee Hsien Loong praises ST: Its enduring legacy testifies to the trust generations of SGs have placed in it

People’s Action Party’s Secretary General, Lee Hsien Loong congratulated The Straits Times…

oBike宣布退出新加坡共享脚车市场

无桩脚车出租公司oBike透过脸书公开宣布,基于预期在履行陆路交通管理局规章将面对困难,现有营运模式难以维持,为此终止其在新加坡的业务。 oBike在文告中宣布该公司的脚车出租服务,将在6月25日停止营运,突如其来的消息令其用户感到错愕,特别关注是否能顺利获得押金退款。 oBike在文告中宣布该公司的脚车出租服务,将在6月25日停止营运。 “我们坚信脚车出租服务,有助改善交通系统和提供使用者出行便利,遗憾政府新规章与我们理念相违。” oBike强调,上述决定并不影响oBike在新加坡以外区域的营运。拥有oBike超级会员卡的成员,仍可在新加坡境外使用我们的服务。 oBike声称,用户仍能透过合作伙伴GrabCycle继续使用该公司的服务,惟后者已澄清,基于oBike已终止业务,GrabCycle的应用程序从本周一起,也将无法使用oBike脚车。 oBike公司自2017年1月起进驻新加坡,该公司也向100万新加坡用户致谢。 陆交局严打违规停放脚车 陆交局限定所有脚车出租服务提供者,须在7月7日之前申请执照,否则将无法在公共场所营运。该局将审核各公司的申请,并在9月份发出执照。 政府今年五月修法规范停车场所法令,严打违法和随意停放出租脚车的缺德行为。 上述执照用以约束租脚车用户,需扫描设立在指定停车地点的二维码,证明他们已把脚车停放妥当,若随意把脚车停在其他地方,将被继续征收费用。 脚车出租公司也必须暂停违规用户的使用权。不遵守陆交局规章的公司,将被罚款10万新元、裁减脚车数量、被令停牌甚至取消执照。…

AWARE’s CEDAW team makes recommendations to the United Nations

This year marks the third time that AWARE is submitting a Shadow…