On 4 July 2008, Channel NewsAsia reported:

Minister for Community Development, Youth and Sports Vivian Balakrishnan has said the Internet will change the way politics is conducted, and the challenge now is how to engage with what he called the “YouTube generation”.

Vivian Balakrishnan, Minister for Community, Youth and Sports, was reported to have said:

I think we will get into the ‘YouTube’ style of politics, which means it’s multimedia. It’s no longer enough to just talk, you must have moving images, you must have sound, you must have music.

And if it makes an impact, you will get millions of hits. And if it’s true but boring, without multimedia, then no one’s going to watch it. (CNA)

What are your views on this? Is the People’s Action Party or the Government ready to allow political films or political / election campaigning involving multimedia? If so, what impact will this have on election results – for both the ruling PAP and the opposition parties?

Video excerpt of Vivian Balakrishnan’s speech (English part of speech included):

Please discuss.

Read also: “Stolen star shines an unflattering light” by Alex Au.

———–

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

马国公民组织要求公布513档案 慕尤丁:未接到类似要求

513事件发生至今已半世纪,但伤痕留在马来西亚人民心中难忘,且513事件发生的肇因至今仍没公布。513系列活动工委会主席陈亚才,于上周进行公祭仪式上,要求政府为此事件 “解惑” ;但是内政部长丹斯里慕尤丁则表示,政府并没有接获类似的正式要求。 据马国媒体《东方日报》报导,上周末(5月11日)早上9时,在双溪毛糯513墓园,维护513墓园工委会、林连玉基金属下文化资产保存基金、隆雪华民权委员会、妇女组和青年团联合举办了公祭仪式。除了雪州高级行政议员拿督邓章钦、万扰州议员蔡伟杰、陈亚才和吉隆坡广东义山李振光等人,有包括罹难者家属和幸存者在内,将近百人出席。 百人出席公祭仪式 出席者在活动开始时,为罹难者默哀1分钟后,各大宗教团体的代表在获得主办单位邀请下,在现场进行宗教仪式。出席的宗教代表有伊斯兰教、佛教、道教、基督教、天主教和兴都教等。 文化工作者在现场进行诗歌朗诵,在现场乐器伴奏下,现场一片严肃萧瑟,有者甚至哭出来。出席者随后为每一个墓碑、无论有没有名字记载,都献上鲜花,公祭仪式才正式结束。 陈亚才在活动上致辞时表示,今年的513事件公祭主题为“解惑”,即接触人民的迷惑和困惑,也希望此事不会再成为恐吓和挟持的工具。他也呼吁更多客观、更理性和全面的分析,以便达到有关目的。但是因为513事件受到国家机密限制,很多相关的档案蒙尘至今,影响并局限研究范围。 因此他促请政府解除有关的机密限制并开放资料供研究,让历史研究得以深化并且取得突破性的进展。 将513墓园列雪兰莪保留地 他也呼吁雪州政府将513墓园在宪报上列为保留地,并将该土地指定为州属文化遗产。 雪州高级行政议员拿督邓章钦在致辞上回应了陈亚才的呼吁,表示雪州政府同意将513墓园列为保留地,并且已经展开土地测量和资料收集工作,料半年内会有好消息。…

W!ld Rice cancels 'La Cage Aux Folles' Wednesday night opening performance

Production company W!ld Rice issued a statement on the cancellation of its play…

【冠状病毒19】本地新增142确诊 一印度籍男子病逝后确诊

根据卫生部文告,今日(8日)本地新增142起确诊病例,其中140里都是本地感染,创下单日新高。我国累计确诊病例也达到1千623例。 其中55例都与此前感染群有关联。至于S11榜鹅客工宿舍感染群,累计确诊增至115例。卓源路Westlite 卓源客工宿舍,也增至38例。卓源东路回利阁宿舍也累计23例。目前上述三座宿舍都被列为隔离区。 今日再有29人出院,累计治愈出院人数406人。仍有669例需留院治疗,大多情况稳定或有起色。不过,也有29人病重需待在加护病房。 文告称一名32岁持长期准证印度籍男子,昨日曾到国家传染病中心接受冠病检测,回家等候结果。当时胸部X光检查显示未患上肺炎。不过,他在今日病逝,之后才确诊患上冠状病毒19。目前当局仍在调查其死因。 至于542例康复良好,惟冠毒检测仍呈阳性反应病患,则转移到各个隔离设施。