From the Sayoni website:

This survey is intended to collect essential information about queer, lesbian, bisexual and transgender women living in Singapore. Women of all ages, races and nationalities are welcome to take this survey, as long as your permanent residence is Singapore.

We encourage you to take this survey even if you have taken it in previous years. The collective results of this survey will be used for research purposes only, and will in no way be traced back to the individual user. We thank you for the great service you are doing for the community, in spending time to do this.

It should take approximately five minutes to do this survey.

This survey is brought to you by Sayoni.

————–

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

【冠状病毒19】6月11日新增422确诊,五例社区病例

根据卫生部文告,截至本月11日中午12时,本地新增422例冠状病毒19确诊。 新增病患大多为住宿舍工作准证持有者。今增五例社区病例,其中一人为新加坡公民,另四人是工作证件持有者。 本地累计确诊病例已增至3万9千387例。当局仍在搜集病例详情并将在晚些时候公布。

总统提倡促进社会凝聚力 充分发挥新加坡的“甘榜精神”

一名名为塔拉(译名,Tara Hasnain)的评论人,于昨日(9日)在《海峡时报》论坛赞赏总统哈莉玛应提倡社会凝聚力。 哈丽玛在近日的一场关于社会凝聚力的国际研讨会上致辞。 “真是非常正面的想法!”,作者塔拉说道。 文中写道,“新加坡无论在政治、社会、文化等领域都拥有很强的凝聚力,是一个非常适合居住的地方。尽管新加坡是不同种族与文化的大熔炉,却也是新加坡的强项之一。” “感谢总统哈莉玛看见新加坡人民之间和平相处和快乐。我希望新加坡的能成为这个世界的新典范,不仅仅用国家稳定来衡量国家发展,更多的是社会韧性和人民的满足感,向全世界宣扬一个更具关怀和慈悲的理念。” 塔拉在文章中也指出,一个具有凝聚力的社会是可以激发人民与他人共享生活,促进邻里生活,充分发挥新加坡的“甘榜精神”(kampung spirit)。 最後,作者引用总统哈莉玛的说辞,“只有建立在相互信任的基础上才能创造更具凝聚力的社会,故人民才能踩在这基础上建立更好的未来。而这份信任必须基于人民之间的凝聚,不是分裂;是团结,不是不和;是尊重,而不是猜疑;是建立沟通桥梁和足够的空间讨论,而不是分隔墙与了望台。 哈丽玛总统参选期间的争议 讽刺的是,哈莉玛在参选总统期间却引起新加坡社会不同的声音。支持哈莉玛当选的皆有草根人民和商业人士。 2017年9月13日,哈莉玛成为此届唯一的总统候选人,新加坡人民的投票复决权进一步被架空,以致失去投选总统机会。新加坡选举官走过场地宣布哈莉玛自动当选,哈莉玛于9月14日宣誓就职成为非民选的民选总统,正式接替陈庆炎。…

Singapore’s many weaknesses

By Eddie Choo Our global orientation and openness is our great strength…

A question of fairness

~ By Ghui ~ The mantra that we are not producing enough…