From 23rd to 27th April 2007, Singapore will be the epicenter for youth discussion in the region. ASEAN Ministers and representatives from various youth organisations will come together in the 5th ASEAN Ministerial Meeting on Youth (AMMY V), establishing ties and addressing the interests of youths. This is the first time that Singapore is hosting the AMMY.

It’s time to have your say in ASEAN issues that matter to you.

“My Wish for ASEAN” allows you to express YOUR views on 4 areas of ASEAN
development through voting: Education, Employment and Entrepreneurship,
Engagement, and Environment.

The theme for AMMY V is “Youth: Creating Our Future Together”, selected to encourage ASEAN youth to recognise the potential and talent they have within themselves to create a strong and vibrant future for ASEAN.

Singapore will be hosting the 5th ASEAN Ministerial Meeting for Youth (AMMY V) and your votes will be forwarded to the AMMY V Youth Caucus. Youth country representatives will consider your responses as they formulate recommendations for the Meeting. What’s more, cast your votes and stand to win $20 Kinokuniya vouchers.

Click here to vote now!

Thank you.

Alvin Lim
www.youth.sg

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

【冠状病毒19】沙巴占一半 马国10月7日增489确诊

马来西亚卫生部总监诺希山宣布,截止今日(10月7日)中午12时,国内冠状病毒19确诊病例增加了489起,包括487起社区病例和2起入境病例。 诺希山今日发文告指出,马国至今已累计了1万3993起病例,而有74名患者今日获准痊愈出院,将全国康复患者增至1万501人,占总病例的75.04巴仙。 庆幸的是,今日并没有死亡病例,而仍在留医的患者有3351人,有40人在加护病房留医,其中有13人需要使用呼吸辅助器。 489起新增病例中,沙巴占了一半,达282例,吉打有153例、雪兰莪20例、槟城7例、柔佛6例、登嘉楼、霹雳和吉隆坡各4例、砂拉越3例、布城和彭亨各2例、吉兰丹和森美兰各1例。

报业控股逾2亿元 收购加拿大六疗养院

新加坡报业控股(SPH)一周内宣布二度作出海外疗养院投资,以2亿3千290万加元(2亿4千450万新元)收购加拿大的六个疗养院资产。 本周一(24日),报业控股以52亿6千万日元(6千580万新元)收购日本五家疗养院。其中包括分别位于北海道、奈良和东京的疗养院,共365床位。 而今日再度宣布海外疗养院投资,收购加拿大的六个具永久地契疗养院资产。其中五个资产位于安大略,一个位于萨斯喀彻温,共有717个套房,平均屋龄约七年。疗养院过去三年的入住率超过90巴仙。 《海峡时报》报道,报业控股表示,预计2020年5月将完成对加拿大的收购,将由内部资金和债务结合以作资金提供。 为何会选择加拿大和日本疗养机构?报业控股副首席执行官陈康威表示,加拿大、日本与我国等有着发达的经济体系,在针对老年人的服务领域前景良好。因此,将会继续在该领域中寻求更好的机会发展。

民主党上诉要人力部长撤更正指示 维持内堂审理

此前,人力部长援引《防假消息法》对民主党三则文章和网络贴文发出更正指示。民主党要求撤回遭拒绝,于是上诉高庭。民主党争取上诉在公堂(open court)审理。 不过高庭发言人告知本地媒体,在明日(16日)进行的审讯仍维持在内堂审理,意味着不会开放给公众聆听。 根据《防假消息法》的上诉程序规则,若不满要求撤销指示的申请被部长驳回,当事者可透过提呈原诉传票(originating summons)和书面证词(supporting affidavit),上诉高庭。 高庭认为所有原诉传票申诉,都安排在内堂审理,而不是在公堂。 民主党在此前的文告指出,此案涉及公共利益,且《防假消息法》也广受在野党和公民社会的诟病,更何况外籍PMET课题亦牵动国人神经。 故此,该党认为有鉴于上述课题可能成为来届选举的热门议题,希望上诉能在公堂审理,让群众亦有机会旁听。 去年12月14日,人力部援引《防止网络假信息和防止网络操纵法案》(POFMA),向民主党发布的三则贴文和文章发出更正指示。 本月6日,人力部表示“经过谨慎考量”,,认为民主党的申请没有充分理据,故此拒绝撤回指示。不过并未详细解释,民主党的申请为何理据不足。 民主党也不甘示弱回应,人力部也无法为他们的决定提出理据,并指该党提出申请时,已列出详细理由,包括人力部数据分析和该党贴文的对比。