By John Burton in Singapore, Financial Times

Singapore would appear well-prepared to tackle the problems of an ageing population. Along with Japan and Malaysia, it is one of the few Asian countries that can claim near-universal coverage for its pension scheme. Its medical facilities are excellent and housing for the elderly is available.

But doubts are emerging about whether Singapore can stick to its current policies or be forced to extend the social safety net. The outcome could determine policies in the rest of Asia, including China, which has studied the Singapore model of combining basic state support with private initiatives.

Singapore, along with Hong Kong, South Korea and Japan, will have one of Asia’s oldest populations by 2030, with a quarter of people above 65 years of age. There will be only 2.2 workers to support each elderly person, compared with 10 workers in 2000, the result of a rapidly falling birth rate and increased life expectancy.

Read the full report in the Financial Times.

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

போதைப்பொருள் கடத்தல் மன்னன் மீது மேலும் இரண்டு குற்றச்சாட்டு

~ Translation in Tamil by Shankar Selvam based on original story published…

援助配套申请条件太高 众多自雇人士并未从中受惠

在冠状病毒疫情笼罩下,国家实施防疫措施的同时,也提供了数项自雇人士援助措施,但是却让人有点“看得到吃不到”的感觉。 新加坡前进党于昨日(4月29日)在社交媒体上分享的《天声人语 第三集:见到吃不到》中,就有提到这个课题。 同样地,主持人黄志伟和该党助理秘书梁文辉以广东话谈到现今最为令人关注的课题,就是“钱”。 他们提到,政府自采取防疫措施至今,已经批示了第二次辅助预算,约480亿元作为8万8000名自雇人士等的资金援助,但是他们将私召车、德士司机等人士加起来,都觉得人数有点少。 梁文辉也表示,很多人都抱怨有关辅助资金的申请资格太高,包括名下产业租赁价值不可超过1万3000元、营业额年收入不能超过10万元等。“新加坡的地产大多数都超过那个价钱了,所以很多人不能享受这个自雇人士的配套。” 他们认为这是政府首次照顾到自雇人士,看似很好,但是条件过高,导致很多自雇人士无法从中受惠,反而惹来埋怨不断。因此觉得政府似乎推出了“有的看没得吃”的配套。 只是政府后来在追加预算案,把产业租赁年值从1万元调高到2万1000元。 梁文辉分析道,政府推出的480亿元援助配套,其中200亿是作为贷款担保,只有280亿元是直接发放给受影响的公司和人士。然而280亿元中,还有一大部分是让业主用于减税,所以只有约200亿元是作为辅助金的。 至于政府让业主税务扣除的金额必须回馈给租户,他们认为这能够确实帮助到小租户们,减轻他们的经济负担。 他们也赞扬政府在第三次援助配套中,提供55亿元来协助人民和企业面对疫情后的修复工作,然而针对目前的经济状况,55亿元或许还是不足够的。 对于每名成年国人都能获得600元辅助金一事,他们也认为是非常不够的,因为扣除水电费等,所剩无几。

滨海湾浮动舞台重新发展项目受疫情影响 发展工程将调整

本地建筑设计公司WOHA Architect将担任滨海湾浮动舞台重新发展项目的设计顾问。 国家发展部和国防部发表声明,海湾浮动舞台重新发展项目共吸引25方人马竞标,而最后决定将由本地建筑设计公司WOHA Architect带领的团队担任设计顾问,他们将善用其独有的海滨景观,设计出适合举行不同规模和类型活动的地点,融入游泳池、水上运动中心等社区体育设施以及餐饮和零售商店。 政府是在2017年宣布把浮动舞台重新发展为永久广场。该广场可用来举行社区活动、艺术表演、周末市集,以及春到河畔新春庆祝活动等。 文告表示,该项目原定2022年3月动工,预计2025年竣工,然而受到疫情的影响,项目规模和时间表可能会加以调整。