10247348_761183310593505_8399182258482229109_nBoaz Koh Wen Jie, 18, had deliberately enrolled into a rehabilitation centre just days before he pleaded guilty in order the get a lighter sentence, alleged Deputy Public Prosecutor Francis Ng yesterday, 16 July.

Koh along with four other friends were found guilty on charges varying from vandalism, theft and criminal trespass, when they breached a Housing Development Board flat roof top in May 2014, and some in the group spray painted insulting messages to the ruling People’s Action Party.

DPP Ng called Koh’s enrolment a “tactical ma-nouevre” to get a lighter sentence, and appealed for Chief Justice Sundaresh Menon to send Koh to the Reformative Training Centre.

“It’s really not a buffet for the accused to pick and choose the punishment of their choosing,” he was reported by media as saying.

The Prosecution had earlier asserted that Koh was the most culpable among his peers.

District Judge Lim Keng Yeow had earlier placed Koh on 2 1/2 years of probation, a long period of residential supervision and electronic monitoring scheme for four months, and also required him to return to court after four months for a progress review before the judge.

Koh’s lawyer, Mr Randhawa Ravinderpal Singh, countered that Koh had been assessed to be genuinely remorseful.

CJ Menon said he did not want to send a signal to the community that young offenders could “pick and choose” their punishment and reserved judgement for two weeks.

Adapted from media reports.

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

民主党预告10月19日 芳林公园选前集会

新加坡民主党将在本月19日(星期六)下午4时至晚上8时,在芳林公园举办选前集会。 民主党秘书长徐顺全在脸书分享,有关集会旨在让国人意识到此前选举的严峻,并预先造势,以期能在选举中达成真正的改变。 他预计选举可能在11月或12月,即可能不到数周的时间内举行,所以呼吁群众“动起来”,积极参与上述集会。 在有关活动预告的文告中,则指出当行动党在公积金、人口移民政策、消费税调涨等议题,让国民面对更多困难,是时候对这些部长回应以明确信息说不。 该党称“Shake It Up!”将不是普通的集会,现场也有娱乐表演,以及该党潜在候选人现身发表该党政见。

Budget 2014: The ground responds

By Yasmeen Banu and Howard Lee This year Budget’s speech, made by…

美参议院通过《香港人权民主法案》;联合国人权理事会吁和平解决

美国参议院正式以“一致通过方式”(Unanimous Consent)通过《香港人权民主法案》的参议院版本,也通过了有关限制非致命武器出口的《保护香港法案》。 据《路透社》报道,由于参议院所提交的版本与众议院的《香港人权民主法案》有所差异,因此两院将需处理法案之间的差异,最后再移交总统签署。同时,参议院亦一致通过第二项法案:《保护香港法案》,该法案将禁止向香港警察部队部分弹药如催泪弹要、胡椒喷雾、橡皮子弹等物品。 但白宫仍未即时作出回应,白宫发言人则表示,总统特朗普仍未决定会签署或否决香港人权法案。 法案提案人卢比奧(Marco Rubio)对此表示,“香港市民已预知未来的情况,他们看到了他们的自治权与自由正在逐步被侵蚀”,意指香港目前受到北京政府的“暴力镇压”。 《BBC中文网报道》,针对《香港人权民主法案》,中国外交部发言人耿爽表示,该法案干涉中国内政,严重违反国际法和国际关系基本准则,因此表示强烈的谴责与反对。 香港特区政府则表示遗憾,认为两项法案既无必要,亦毫无理据,更会损害香港与美国双方的关系和利益。 人权理事会:暴力不能容忍,香港当局应和平解决 此外,香港示威升级也引起国际社会的高度关注,联合国人权理事会周二(19日)发出声明表示关于香港理工大学的局势发展,并敦促当局应尽其所能缓和局势,和平解决。 人权理事会表示,绝大多数香港人在过去一直依法实行和平集会,但对于香港的年轻人日益实施暴力对抗的行为,显示他们对香港局势的愤怒与深深的不满。 针对香港局势中所出现的任何暴力行为,人权理事会则部分示威者针对包括警队来诉诸极端暴力,对此深感遗憾及不能容忍,因此呼吁任何参与示威活动勿使用暴力。…

“顺手牵走”警署水龙头 男子破坏公物囚三个月

发现兀兰警署的水龙头适用于家中的洗手盆,就将之偷走并安装于家中,50岁男子被判坐牢三个月。 被告Seah Kian Li于今年3月到兀兰警署总部保释亲人时,如厕后发现厕所洗手盆有一个已经有些松动的水龙头。他查看后发现该水龙头适用于家中厕所的洗手盆,于是就顺手牵羊,将这价值约171元的水龙头带走。 该警署清洁主管是在事发后约一个月,才发现水龙头不见了。 当局因此调阅了闭路电视画面,发现偷走水龙头的被告后,迅速将后者逮捕。 被告被指控破坏公物,他于今日在法庭上认罪,被判三个月的监刑。 一旦破坏公物罪名成立,涉案者可被判不超过三年的监刑,或者不超过2000元的罚款。