From Worldpress.org:

Jobless, desperate, homeless, and hungry, some of them tried to work illegally and were arrested, jailed, and flogged. Corporal punishment, like the death penalty, still remains a feature of modern Singapore law.

To cap it off, some of these men are not allowed to leave Singapore because the labor ministry—which administers the approximately 900,800 transient migrant workers that comprise more that 40 percent of the island state’s total labor force—requires them to stay to appear as witnesses in a string of court cases.

“They find themselves in a debt trap, having borrowed money to pay agency fees and plane tickets; many continue to borrow money to pay for basic necessities now,” explains Sha Najak from Transient Workers Count Too (TWC2), a small charity which is helping feed the men and championing the cases.

Read the full article here.

————

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
You May Also Like

GE 2011: Some GRCs may go uncontested

TOC has confirmed that not all Group Representation Constituencies (GRC) may be…

让有需要群体更易获得支援 英兰妮促各机构需更好协调

总理公署部长兼财政部及教育部第二部长英兰妮指出,各机构之间需要更好的协调,才能让有需要帮助的人们更轻易获得适合他们的方案。 她说,这是与社会工作者、社会服务机构及学生福利官员举行外展会议所取得“最大收获之一”。 会上,她主持名为UPLIFT的机构间工作坊,旨在加强为家庭背景不佳且表现不良的学生所提供的支持。在教育部的领导下,该工作坊是政府为了减少不平等和促进社会流动措施的一部分。 她指出,许多代理商都有非常好的计划,所以不必重新研发。“但是我们希望做到,将有关计划和真正需要它的人们联系起来。” 英兰妮是在周一(22日)接受全新广播电台CNA 938的Yasmin Jonkers和Arnold Gay采访时,如是说道。 盼不同机构联系带入基层 她表示,有人在反馈意见中提到,虽有社区团体愿意伸出援手,但是在某些情况下,他们并不确定“引导”的方向。而政府在教育部设立UPLIFT工作室,就是要加强学校和社区合作伙伴的合作,帮助这些弱势学生。 “有些住家问题可能属于国家发展部(MND);有些可能属于社会及家庭发展部(MSF),就是财政支援;有些需要社会及家庭发展部的专门小组负责,例如家庭暴力案件的调查等。然后其他的可能与教育部有关,如学校正在发生的事件等。” 英兰妮指出,在专门小组方面,它能将社区服务带入基层,并且已经通过各市镇社会服务中心(SSO)改善协调工作。“就如一名到该中心寻求经济支援,却同时拥有住房问题的居民,将获得建屋局联系和帮助,因此他不用到访多个机构。”…

DBS – First bank in Singapore to launch QR code payments via mobile wallet, DBS PAYLAH!

All DBS PayLah! users, including non-DBS/POSB customers, now have the ability to transact via…

【冠状病毒19】冠病出现变种 淡马亚:传染力增强,致命性减

近期在欧洲、北美和亚洲一些地区,出现冠状病毒变种,不过传染病学亚太学会会长淡马亚教授认为,变种病毒可能传染性更强,但致命性或减少。 淡马亚是接受《路透社》采访时分析,若病毒致命性减少“或许是好事”。而一些研究和证据显示,有关变种病毒D614G在全球一些区域扩散,惟死亡率也相对下降,或许显示其致命性减少。 淡马亚也指出,大多数病毒在变异时,趋向降低其致命性(less virulent)。 他解释病毒的倾向就是尽可能传染更多人,但不是杀死宿主,因为病毒仍需仰赖宿主获养分和庇护。若夺走宿主性命,对病毒一点好处都没有。 而淡马亚相信,目前研发的疫苗,主要为攻击病毒词突蛋白的其他部分,所以614G并无太大区别,因此对疫苗研发影响不大。 就在前日,邻国马来西亚卫生机构预警,马国首次出现冠状病毒19变异毒株“D614G”,传播能力比一般毒株快10倍,呼吁民众警惕。 美国斯克里普斯研究所的病毒学家,最先发现上述变异毒株,若出现超级传播者会更容易传播。